Dzisiejsza aktualizacja programu Płatnik doprowadziła do dużego zamieszania. Wiele księgowych stanęło przed następującym komunikatem:
Osoby, które zaktualizowały Płatnika z samego rana stanęły przed ww. dylematem co dalej? Jak zwykle dodzwonienie się na infolinię graniczy z cudem… Prawdopodobnie została wypuszczona aktualizacja Płatnika z błędami. Wieczorem już aktualizacja była poprawiona (dla osób, które pobrały pierwszy raz ww. aktualizację). Co robić w powyższej sytuacji?
Jedynym wyjściem od strony użytkownika jest odinstalowanie płatnika i zainstalowanie go jeszcze raz, aby pobrał on sobie nowe aktualizacje z ZUS. Ewentualnie można bazę przenieść do programu, który działa po aktualizacji i zrobić konwersję bazy (uruchomić płatnika, podpiąć bazę i wykonać konwersję).
Po tym zabiegu powinno wszystko działać prawidłowo. Jeżeli to nie pomoże zostaje tylko kontakt z infolinią.
1 lutego 2022 r. został problem naprawiony (pobiera się nowa aktualizacja, która poprawia błędy).